artykuł nr 1

Kontrole

kontrolujący

Inspektorat Kontroli ZUS O/Kielce

Czas przeprowadzonej kontroli

03.01.2013r. – 11.01.2013r.

Zakres kontroli

Prawidłowość i rzetelność obliczania składek na ubezpieczenia społeczne oraz innych składek, do których pobierania zobowiązany jest Zakład oraz zgłaszanie do ubezpieczeń społecznych
i ubezpieczenia zdrowotnego.

Prawidłowość i terminowość opracowywania wniosków o świadczenia emerytalne i rentowe.

Ustalanie uprawnień do świadczeń z ubezpieczeń społecznych
i wypłacanie tych świadczeń oraz dokonywanie rozliczeń z tego tytułu.

Wystawianie zaświadczeń lub zgłaszanie danych dla celów ubezpieczeń społecznych.

Protokół, orzeczenie, sprawozdanie, data przekazania

Protokół sporządzony i przekazany do Straży Miejskiej w Ostrowcu Świętokrzyskim w dniu 11.01.2013r.

5. Wnioski, zalecenia

Brak

6. Podjęte działania

Brak

 

 

kontrolujący

Delegatura NIK Kielce

Czas przeprowadzonej kontroli

08.04.2013r. – 16.05.2013r.

Zakres kontroli

Funkcjonowanie miejskiego monitoringu wizyjnego i jego wpływ na bezpieczeństwo publiczne – lata 2010 – 2013(do dnia zakończenia czynności kontrolnych w jednostce).

Protokół, orzeczenie, sprawozdanie, data przekazania

Wystąpienie pokontrolne LKI-4101-03-05/2013 z dnia 28.06.2013r. przekazany do Straży Miejskiej w dniu 05.07.2013r.

5. Wnioski, zalecenia

Przedstawiając, zawarte w wystąpieniu oceny i uwagi wynikające z ustaleń kontroli, Najwyższa Izba Kontroli, na podstawie art. 53 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 23 grudnia 1994r. o Najwyższej Izbie Kontroli5, wnioskuje o przestrzeganie procedur w zakresie udostępniania Policji nagrań uzyskanych w wyniku monitoringu wizyjnego.

6. Podjęte działania

W przypadku udostępniania Policji nagrań uzyskanych w wyniku monitoringu wizyjnego Straż Miejska przestrzega procedur, obowiązujących w tym zakresie.

 

 

kontrolujący

Wojewoda Świętokrzyski

Czas przeprowadzonej kontroli

29.05.2013r. –17.06.2013r.

Zakres kontroli

Dokonanie oceny funkcjonowania Straży Miejskiej w Ostrowcu Świętokrzyskim w zakresie:

- oceny realizacji i dokumentowania czynności związanych z ujawnianymi wykroczeniami,

- ewidencjonowania podejmowanych działań,

- oceny poziomu współpracy z Policją.

Protokół, orzeczenie, sprawozdanie, data przekazania

Protokół kontroli problemowej z realizacji i dokumentowania przez funkcjonariuszy Straży Miejskiej w Ostrowcu Świętokrzyskim,
ul. Świętokrzyska 22, czynności związanych z ujawnianymi wykroczeniami oraz stosowania uprawnień przez funkcjonariuszy straży, ewidencjonowania podejmowanych działań oraz oceny poziomu współpracy z Policją l.dz.E-MK-5320/3/12/2013 z dnia 17.06.2013r.

5. Wnioski, zalecenia

Ponieważ nie stwierdzono, aby w czasie wykonywania zadań strażnicy Straży Miejskiej w Ostrowcu Świętokrzyskim naruszyli przepisy prawa w związku z prowadzeniem postępowań w sprawach o wykroczenia, odstąpiono od wydania zaleceń pokontrolnych.

6. Podjęte działania

Brak

 

kontrolujący

Zespół Audytu Wewnętrznego Urząd Miasta w Ostrowcu Świętokrzyskim

Czas przeprowadzonej kontroli

04.11.2013r. –20.11.2013r.

Zakres kontroli

Analiza funkcjonowania systemu kontroli zarządczej w badanych obszarach – obszary ryzyka wytypowane w planie audytu na 2013 rok pogrupowane według standardów kontroli zarządczej (przy uwzględnieniu obszarów, które dotyczą bezpośrednio działalności jednostki):

- środowisko wewnętrzne,

- cele i zarządzanie ryzykiem,

- mechanizmy kontroli,

- informacja i komunikacja,

- monitoring i ocena.

Protokół, orzeczenie, sprawozdanie, data przekazania

Protokół z narady zamykającej z dnia 02.12.2013r.: omówienie wniosków, proponowane zalecenia i rekomendacje.

5. Wnioski, zalecenia

- przeanalizować zarządzenie w sprawie „Systemu kontroli zarządczej” pod kątem aktualności i obowiązujących wewnętrznych procedur i instrukcji,

- wprowadzić mechanizm kontrolny mający na celu wzmocnienie kontroli wewnętrznych w zakresie przestrzegania przez pracowników zapisów zawartych w poszczególnych dokumentach wewnętrznych,

- przy podpisywaniu list obecności wprowadzić taki system, by każdorazowo można było ustalić obecność pracownika w danym dniu,

- dostosować szczegółowe zapisy zawarte w Zakładowym Planie Kont SM w zakresie opisu
i stosowania kont kosztów zgodnie z obowiązującą podziałką budżetową określoną w Rozporządzeniu Ministra Finansów z 02.03.2010r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych,

- stawkę zwrotów kosztów używania w podróżach służbowych samochodów osobowych stanowiących własność pracowników stosować w wysokości zgodnej ze stawkami zalecanymi dla jednostek zawartymi w Okólniku Nr 1 Prezydenta Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego z dnia 25.01.2007r. zmienionym Okólnikiem Prezydenta Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego Nr 7/2007 z dnia 10.10.2007r. w zakresie wysokości stawek oraz sposobu ich rozliczania za przejechane kilometry podróży służbowej,

- dokumenty księgowe ujmować na poszczególnych paragrafach zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 02.03.2010r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych oraz wytycznymi zawartymi w pismach Ministerstwa Finansów,

- w przypadku stwierdzenia nieprawidłowego ujęcia operacji w księgach rachunkowych sporządzać stosowne korekty,

- wprowadzić mechanizm kontrolny mający na celu przestrzeganie oznaczeń poszczególnych rodzajów dokumentów w księgach rachunkowych,

- na umowach (pisemnych zleceniach) zawieranych przez Straż Miejską, których skutkiem jest zaciąganie zobowiązań uzyskiwać kontrasygnatę głównej księgowej.

- przestrzegać przepisów prawa powszechnego oraz „Polityki rachunkowości” obowiązującej w jednostce,

- w sposób pisemny określić szczegółowe obowiązki i uprawnienia ABI oraz ASI tak, aby bezpośredni przełożony miał możliwość bieżącego nadzorowania
i rozliczania wykonywanej przez nich pracy w przydzielonym zakresie,

- przeanalizować, uzupełnić i wdrożyć unormowania wewnętrzne z zakresu przetwarzania i ochrony danych osobowych, uwzględniając m. in.:

- zasady okresowej zmiany haseł,

- sposób nadawania oraz dezaktywowania loginów do pracuy w systemach informatycznych,

- procedury zarządzania ryzykiem w obszarze przetwarzania i ochrony danych osobowych,

- procedury regulujące sposób, częstotliwość oraz miejsce przechowywania kopii zapasowych,

- procedury awaryjnego uruchamiania systemu informatycznego oraz użycia uprzywilejowanych haseł Administratora Systemu Informatycznego w przypadku zaistnienia sytuacji nadzwyczajnych i awaryjnych np. awaryjnego cofnięcia uprawnień uprzywilejowanemu użytkownikowi aplikacji lub całego systemu,

- procedury postępowania w sytuacji naruszania ochrony danych osobowych.

- podjąć działania w celu ustalenia z Urzędem Miasta w Ostrowcu Św. zasad korzystania z programów: Ratusz i Esom,

- zweryfikować upoważnienia w zakresie przetwarzania danych osobowych oraz przydzielonych loginów i haseł pod kątem ich aktualności oraz rzeczywistych potrzeb jednostki. Jednocześnie wprowadzić mechanizm zapewniający stałą ich aktualizację oraz dostosowywanie do zadań faktycznie wykonywanych przez pracowników SM,

- opracować i wdrożyć procedury dotyczące przechowywania i archiwizacji dokumentów papierowych zawierających dane osobowe,

- zweryfikować zakres danych przetwarzanych zarówno komputerowo jak również w kartotekach prowadzonych systemem papierowym ze zbiorami zarejestrowanymi w GIODO. W przypadku stwierdzenia gromadzenia danych w innych zbiorach dokonać ich rejestracji,

- dokumenty do „Składnicy Akt” przekazywać zgodnie z wewnętrzną instrukcją,

- wprowadzić mechanizm kontrolny mający na celu egzekwowanie obowiązków nałożonych ustawą oraz wewnętrzną instrukcją na poszczególne osoby zaangażowane w przeprowadzoną inwentaryzację. Należy skutecznie przeszkolić pracowników i wyjaśnić oraz wskazać rolę i odpowiedzialność zarówno Komendanta jednostki, głównego księgowego, przewodniczącego i członków komisji inwentaryzacyjnej jak i członków zespołów spisowych,

- wprowadzić mechanizm kontrolny usprawniający i zapewniający skuteczny nadzór nad pracownikami wykonującymi pracę poza siedzibą Straży Miejskiej,

-  

6. Podjęte działania

- przeanalizować zarządzenie w sprawie „Systemu kontroli zarządczej” pod kątem aktualności i obowiązujących wewnętrznych procedur i instrukcji,

- wprowadzono zasady systematycznego sprawdzania znajomości i przestrzegania przez pracowników wewnętrznych uregulowań w trakcie odpraw i kontroli prowadzonych przez komendanta i kierowników referatów,

- lista obecności pracownika zatrudnionego na ¼ etatu, wykonującego obowiązki na dyżurce - UM i na monitoringu – KPP znajduje się w pomieszczeniu dyżurnego SM, tj. dyżurka w UM,

- zostaną dostosowane szczegółowe zapisy zawarte w Zakładowym planie kont kosztów zgodnie z obowiązującą podziałką budżetową określoną w rozporządzeniu M.F. z dnia 02.03.2010r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych,

- stawkę zwrotów kosztów używania w podróżach służbowych samochodów osobowych stanowiących własność pracowników określi nowe zarządzenia komendanta zgodnej ze stawkami zalecanymi dla jednostek zawartymi w Okólniku Nr 1 Prezydenta Miasta Ostrowca Świętokrzyskiego z dnia 25.01.2007r. zmienionym Okólnikiem Prezydenta Miasta Ostrowca Św. Nr 7/2007 z dnia 10.10.2007r. w zakresie wysokości stawek oraz sposobu ich rozliczania za przejechane kilometry podróży służbowej,

- dokumenty księgowe ujmowane są na poszczególnych paragrafach zgodnie z rozporządzeniem M.F. z dnia 02.03.2010r. Jedynie opłaty za dostęp do internetu będą ujmowane na § 435 od 01.01.2014r.

- w przypadku stwierdzenia nieprawidłowego ujęcia operacji
w księgach rachunkowych będą sporządzane stosowne korekty.

W przypadku nadpłaty w kwocie 100,00 za używanie częstotliwości radiowych dokonano stosownej korekty. Jednocześnie, po uzgodnieniu z Urzędem Komunikacji Elektronicznej w Warszawie, wystąpiono z pismem o zwrot nadpłaconej opłaty,

- zostanie wprowadzony mechanizm kontrolny mający na celu przestrzeganie oznaczeń poszczególnych rodzajów dokumentów w księgach rachunkowych.

Raz w tygodniu będą sporządzane wydruki operacji finansowych, a następnie sprawdzane, ze szczególnym zwróceniem uwagi na prawidłowość orzeczeń symboli dokumentów,

- wszelkie umowy zawierane przez Komendanta SM będą parafowane również przez gł. księgową.,

- zostanie zaktualizowana „Polityka rachunkowości” obowiązująca
w jednostce. Dokumentacja „zaangażowania”, zgodnie z zapisem w „Polityce rachunkowości”, będzie prowadzona w formie komputerowej,

- przystąpiono do opracowania szczegółowych zakresów obowiązków dla pracowników, którym powierzono uprawnienia ABI i ASI,

- rozpoczęto prace nad uaktualnieniem ,,Polityki Bezpieczeństwa Informacji’’,

- przygotowano pisemne wystąpienia do Urzędu Miasta, celem uzgodnienia zasad korzystania z programów: Ratusz i Esom,

- zobowiązano Administratora Bezpieczeństwa Informacji do weryfikowania wydanych upoważnień oraz przydzielonych loginów i haseł pod kątem ich aktualności oraz rzeczywistych potrzeb jednostki oraz systematycznego, w tym zakresie, analizowania zachodzących zmian osób na stanowiskach.

- rozpoczęto prace nad uaktualnieniem ,,Polityki Bezpieczeństwa Informacji’’
w której określone zostaną procedury dotyczące przechowywania i archiwizacji dokumentów papierowych zawierających dane osobowe,

- przeanalizowano zakres danych przetwarzanych zarówno komputerowo jak również w kartotekach prowadzonych systemem papierowym ze zbiorami zarejestrowanymi w GIODO. Na chwilę obecną nie zachodzi potrzeba rejestracji kolejnych zbiorów,

- zobowiązano osoby odpowiedzialne do przekazywania i przyjmowania dokumentów do „Składnicy Akt”, zgodnie z wewnętrzną instrukcją,

- poszczególne osoby zaangażowane w przeprowadzoną inwentaryzację będą szkolone z zakresu obowiązków nałożonych ustawą oraz wewnętrzną instrukcją,

- uaktualnienie procedur kontroli wewnętrznej w zakresie zapewniającym skuteczny nadzór nad pracownikami wykonującymi pracę poza siedzibą Straży Miejskiej. Zmiana zasad prowadzenia dokumentacji służbowej umożliwiająca sprawdzenie wykonywania powierzonych obowiązków służbowych.

 

 

 

kontrolujący

Wojewoda Świętokrzyski

Czas przeprowadzonej kontroli

27.02.2014r. –28.02.2014r.

Zakres kontroli

Realizacja, dokumentowanie czynności związanych z ujawnianymi wykroczeniami oraz stosowanie uprawnień przez funkcjonariuszy, ewidencjonowanie podejmowanych działań.

Protokół, orzeczenie, sprawozdanie, data przekazania

Wystąpienie pokontrolne nr BiZK-IV.68.8.2014 z dnia 06.03.2014r.

5. Wnioski, zalecenia

W związku z tym, że nie stwierdzono nieprawidłowości i uchybień w kontrolowanym zakresie odstąpiono od wydania zaleceń pokontrolnych.

6. Podjęte działania

Brak

 

 

 

kontrolujący

Wojewoda Świętokrzyski

Czas przeprowadzonej kontroli

03.04.2014r. –08.04.2014r.

Zakres kontroli

Kontrola problemowa monitoringu miejskiego.

Protokół, orzeczenie, sprawozdanie, data przekazania

Wystąpienie pokontrolne nr BiZK-IV.68.13.2014 z dnia 15.04.2014r.

5. Wnioski, zalecenia

W związku z tym, że nie stwierdzono nieprawidłowości i uchybień w kontrolowanym zakresie odstąpiono od wydania zaleceń pokontrolnych.

6. Podjęte działania

Brak

 

 

 

kontrolujący

Urząd Komunikacji Elektronicznej Delegatura w Kielcach

Czas przeprowadzonej kontroli

02.06.2014r.

Zakres kontroli

Przestrzeganie przepisów, decyzji, postanowień z zakresu telekomunikacji, gospodarki częstotliwościami oraz spełnienia wymagań dotyczących kompatybilności elektromagnetycznej.

Protokół, orzeczenie, sprawozdanie, data przekazania

Protokół kontroli bezpośredniej nr OKI-WKR-5211-19/14(4) z dnia 02.06.2014r.

5. Wnioski, zalecenia

Bez uwag.

6. Podjęte działania

Brak