artykuł nr 1

Ogłoszenie o naborze

Ogłoszenie Nr SMRO.110.2.2020 o naborze na stanowisko pracy - aplikant Straży Miejskiej

 

Komendant Straży Miejskiej

w Ostrowcu Świętokrzyskim, ul. Świętokrzyska 22

tel. 41. 248 65 41

ogłasza nabór na wolne stanowisko urzędnicze

aplikant Straży Miejskiej w Ostrowcu Świętokrzyskim, ul. Świętokrzyska 22

 

Liczba etatów: 1 (stanowisko mundurowe)

data publikacji: 9 grudnia 2020 r.

 

1. Wymagania niezbędne związane ze stanowiskiem pracy:

 

1) obywatelstwo polskie,

2) wykształcenie co najmniej średnie,

3) ukończone 21 lat,

4) uregulowany stosunek do służby wojskowej,

5) korzystanie w pełni z praw publicznych,

6) nienaganna opinia,

7) niekaralność sądowa,

8) sprawność fizyczna i psychiczna, pozwalająca na wykonywanie czynności strażnika miejskiego,

9) znajomość ustawy o strażach gminnych i rozporządzeń wydanych na jej podstawie,

10) znajomość przepisów prawa wykroczeń (kodeks wykroczeń, kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia),

11) znajomość ustawy o środkach przymusu bezpośredniego i broni palnej,

12) znajomość zagadnień prewencji i profilaktyki w zakresie porządku i bezpieczeństwa publicznego,

13) wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych dla celów rekrutacji.

 

2. Wymagania dodatkowe:

 

1) umiejętność pracy w zespole,

2) komunikatywność,

3) dyspozycyjność,

4) posiadanie prawa jazdy kat.B.

 

3. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

 

1) ochrona porządku publicznego na terenie miasta Ostrowca Świętokrzyskiego,

2) podejmowanie interwencji zgłaszanych przez mieszkańców lub z własnej inicjatywy, szczególnie w sytuacjach zakłócania przyjętych zasad współżycia społecznego i spokoju, niszczenia mienia, zagrożenia życia lub zdrowia, a także naruszenia dóbr osobistych ludzi,

3) czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego w zakresie określonym w przepisach o ruchu drogowym,

4) udzielanie pomocy w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń- współdziałanie z właściwymi instytucjami w zakresie ratowania życia lub zdrowia obywateli,

5) zabezpieczenie miejsc przestępstw, katastrof lub innego podobnego zagrożenia przed dostępem osób postronnych lub niszczenia śladów do momentu przybycia właściwych służb,

6) ochrona obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej, 

7) ochrona porządku podczas zgromadzeń, imprez publicznych - współdziałanie 

z organizatorami i innymi służbami,

8) doprowadzenie osób nietrzeźwych do miejsc wskazanych w ustawie , jeżeli osoby te zachowaniem swoim dają powód do zgorszenia w miejscu publicznym, znajdują się w okolicznościach zagrażających ich życiu lub zdrowiu, 

9) konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości pieniężnych dla potrzeb gminy.

 

4. Wymagane dokumenty:

 

1) list motywacyjny,

2) kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie stanowiący załącznik nr 1 do ogłoszenia,

3) kopia dokumentu poświadczającego wykształcenie,

4) kopie dokumentów poświadczających staż pracy,

5) dowód osobisty do wglądu lub oświadczenie  o posiadaniu obywatelstwa polskiego,

6) kopia książeczki wojskowej, potwierdzającej stosunek do służby wojskowej,

7) oświadczenie o niekaralności prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub za umyślne przestępstwo skarbowe, a także o korzystaniu w pełni z praw publicznych stanowiące załącznik nr 2 do ogłoszenia,

8) klauzula informacyjna osoby ubiegającej się o zatrudnienie w Straży Miejskiej 

w Ostrowcu Świętokrzyskim stanowiąca załącznik nr 3 do ogłoszenia,

9) oświadczenie o wyrażeniu zgody o przetwarzaniu danych osobowych w celu przeprowadzeniu obecnego postępowania rekrutacyjnego przez Straż Miejską w Ostrowcu Świętokrzyskim stanowiące załącznik nr 4 do ogłoszenia.

Uwaga - dokumenty, o których mowa należy własnoręcznie czytelnie podpisać. Każdy dokument składany w formie kserokopii musi być potwierdzony „za zgodność z oryginałem“, miejscowość, data i czytelny podpis.

 

5. Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych:

 

W miesiącu poprzedzającym datę  upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Straży Miejskiej w Ostrowcu Świętokrzyskim w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, jest wyższy niż 6%.

 

6. Informacja o warunkach pracy na stanowisku: 

 

1) Warunki pracy na ww. stanowisku: praca głównie w terenie- patrolowanie terenu miasta Ostrowca Świętokrzyskiego, w pełnym wymiarze czasu pracy, umowa na czas nieokreślony poprzedzona umowami na czas określony.

2) Osoba podejmująca po raz pierwszy pracę na stanowisku strażnika 

 zobowiązana jest zgodnie z art. 25 §1 i 2 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o strażach gminnych, do odbycia szkolenia podstawowego zakończonego egzaminem.

 

7. Etapy naboru:

 

Etap I: sprawdzanie przez komisję konkursową pod względem formalnym ofert kandydatów i  dopuszczenie lub odmowa dopuszczenia kandydatów do II etapu.

 

Etap II: * test kompetencyjny obejmujący 25 pytań z zakresu wiedzy o społeczeństwie, Konstytucji RP, samorządzie terytorialnym, porządku publicznym z uwzględnieniem zakresu działania Straży Miejskiej (ustawa o strażach gminnych).

* rozmowa kwalifikacyjna

Kandydaci spełniający wymagania formalne określone w ogłoszeniu o naborze będą informowani telefonicznie lub drogą elektroniczną o terminie i miejscu rozmowy kwalifikacyjnej. Osoby, które nie spełniają wymagań formalnych nie bedą informowane.

 

8. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w zamkniętych kopertach osobiście 

w siedzibie Straży Miejskiej w Ostrowcu Świętokrzyskim, ul. Świętokrzyska 22

(sekretariat - pokój nr 9.16) lub przesłać pocztą na adres Straży Miejskiej, 27-400 Ostrowiec Świętokrzyski, ul. Świętokrzyska 22, z dopiskiem: „dotyczy naboru na stanowisko urzędnicze - aplikant Straży Miejskiej w Ostrowcu Świętokrzyskim“  -  w terminie do dnia 22 grudnia 2020 r. do godz. 11.00.

 

Za datę złożenia dokumentów przyjmuje się datę ich wpływu do Straży Miejskiej 

w Ostrowcu Świętokrzyskim, ul. Świętokrzyska 22. Aplikacje, które wpłyną niekompletne lub po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Straży Miejskiej oraz na tablicy ogłoszeń w Straży Miejskiej w Ostrowcu Świętokrzyskim.

Każdy z kandydatów spełniających wymogi formalne zostanie powiadomiony o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.

Dokumenty kandydata wybranego  w naborze zostaną dołączone do akt osobowych.

Dokumenty pozostałych kandydatów będą przechowywane przez okres 3 miesięcy od dnia nawiązania stosunku pracy z osobą wyłonioną w drodze naboru. W tym okresie kandydaci będą mogli dokonać odbioru swoich dokumentów.

Dodatkowych informacji i wyjaśnień w zakresie procedury naboru i spraw formalnych udziela Małgorzata Chrzanowska - inspektor ds. kadr i obsługi kancelaryjnej (pok. 9.20, tel. 41 248 65 41).

Komendant Straży Miejskiej w Ostrowcu Świętokrzyskim zastrzega sobie prawo unieważnienia naboru bez podania przyczyny.

 

Komendant Straży Miejskiej

w Ostrowcu Świętokrzyskim

Andrzej Kaniewski